Dag 6: Mickey's not so scary Halloween Party

3 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag staat in het teken van Halloween. Maar dan niet het halloween zoals ik dat leuk vindt. Hoe meer bloed en gore hoe beter maar de Halloween versie van Disney. Op bepaalde avonden is er in het Magic Kingdom een thema Avond helemaal gebaseerd op Halloween. Genaamd Mickey’s not so scary Halloween party.

Halloween Party

Er zijn die avond speciale shows, vuurwerkshow, parades, speciale meet en greets en je kan snoep verzamelen. Maar voordat dit evenement van start gaat heb ik eerst even lekker relaxed gedaan. Ik werd rond 9:00 wakker. Vervolgens ontbeten en gedoucht en toen langzaam richting de bussen gelopen. Omdat ik op het Disney resort verblijf is het vervoer naar alle parken gratis. Parkeren kost anders 20 dollar per dag. Eenmaal bij de bussen aangekomen ga je gewoon bij de halte staan van het park waar je heen wilt. Ik ga vandaag naar Magic Kingdom dus ga ik bij die halte staan. Duhhhh. Na een goed kwartier kom ik aan bij Magic Kingdom. Daar moet je eerst door de bagcheck, en daar een detectiepoortje. Maar ik moet gelukkig doorlopen en daardoor het park onveilig maken. Het Halloween event begon pas om 19:00 dus ik had nog even. Het was lekker rustig die dag. Dat kon je merken aan de wachttijden.

Space Mountain

Pirates of the Caribbean 10 minuten, Haunted Mansion 15 minuten. Dus daar kon ik zo doorlopen.

Haunted Mansion  Haunted Mansion

De populairste attractie is toch wel the dwarfs Minetrain. De gemiddelde wachtrij bedraagt hier meestal rond de 100 minuten. Maar ik had hier een fastpass voor dus zat ik binnen 10 minuten in het karretje. Langzamerhand gaat de zon onder en wordt het 19:00 uur. De lampjes gaan aan en de Halloween muziek wordt afgespeeld. Het eerste wat je moet doen is een bandje scoren zodat je langer in het park mag blijven. Bij dit bandje krijg je een zakje waarin je snoep kan verzamelen. Tijdens het evenement zijn bepaalde attractie open maar ik heb wel gemerkt dat er zoveel te doen en te zien is dat je de attracties links moet laten liggen. Eerst maar eens wat snoep scoren. Je blijft ten slotte Nederlander. Dan was het tijd voor de parade. Gebaseerd op alle badguys en villans van Disney. Nog geen kwartier later was het tijd voor de vuurwerk show.

Kasteel

Een spektakel van licht en vuurwerk voor het kasteel. Na de show ben ik even samen op de foto geweest met Jack en Sally van de klassieker the Nightmare Before Christmas van Tim Burton. Toen was het tijd om weer richting het kasteel te gaan voor de laatste show van de avond. De Hocus Spocus show van de gelijknamige film Hocus Spocus over 3 heksenzusters. En voor je het weet is het al weer 1:00 uur en gaat het park dicht. Het was weer een leuk vermakelijke dag in Disney. Morgen wordt een relaxed dagje in een van de waterparken van Disney. Tot morgen!

1. Els:
    5 oktober 2017
    Hahaha, en ik dus denken dat de titel van jouw verhaal jouw eigen interpretatie was....
  2. Rik namens ICT Zozijn:
    9 oktober 2017
    Sally nog met je meegegaan naar de hotelkamer ?
  3. Diane de Greef:
    26 oktober 2017
    Wat een belevenissen toch!