Dag 2: Magic Kingdom en HHN

29 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een eigen samengesteld ontbijt was het tijd voor park nummer 3, Magic Kingdom!

Magic Kingdom

Dit is toch het drukbezochte park met de meeste attracties en natuurlijk het herkenbare kasteel van Assepoester.

Cinderalla's Castle

Ik had niet de hele dag dus heb een aantal attracties gedaan. Onder andere Monster Inc, Buzz Lightyear en de Haunted Mansion.

Pirates of the Caribbean

De Disney Parade gekeken en weer terug gegaan naar het hotel om vervolgens met de auto richting het derde hotel van de trip te reizen.

Mickey Mouse

Motel 6 hotel op de International Drive. Dat is op een steenworp afstand van Universal Studios.

Universal Studios

Een mooie gelegenheid om daar naar toe te gaan in de avond. Een van de redenen waarom ik in deze periode gegaan ben was het jaarlijkse evenement wat hier gehouden wordt. Halloween Horror Nights.

Universal Studios

Iedereen in Nederland kent het Walibi Fright Nights evenement. Nou dat stelt vergeleken met Halloween Horror Nights geen zak voor. Hier in Amerika is dit het grootste Halloween evenement van Amerika. Misschien wel van de hele wereld. Het is een begrip en ik mag daar eindelijk bij zijn. Er zijn 9 huizen, 6 scarezones en 2 live showes. Ik zal de gedurende vakantie allemaal bezoeken. Dit keer zal ik jullie 2 huizen verklappen. Maar voordat ik het park in ging begon het gigantische te regenen. En natuurlijk was ik de paraplu vergeten. Maar gelukkig zijn er nog altijd ponchos te koop. Het eerste huis was American Horror Story Volume 2. Dit huis bevat 3 seizoenen (Asylum, Coven en Roanoke) van de populaire horror serie. Vervolgens het park rondgelopen door de scarezones heen. De eerste scarezone is Altars of Horror. Een combinatie van alle huizen.

Invasion!

De grootste scarezone is van de film The Purge.

The Purge

De Verenigde Staten worden in 2022 geleid door de "New Founding Fathers of America". Om criminaliteit tegen te gaan heeft de overheid besloten dat alle misdaden, waaronder moord, jaarlijks 12 uur lang zijn toegestaan. Deze periode wordt "The Purge" (de zuivering) genoemd. De straten zijn prachtig verlicht. Scare-actors die je de stuipen op de lijf jagen en keihard muziek en geluidseffecten. Een ander begrip van Halloween Horror Nights is de Bill en Ted show. Gebaseerd op de komediefilm uit 1989 met oa. Keanu Reeves in de hoofdrol. En deze show wordt de popcultuur van het afgelopen jaar doorgenomen en belachelijk gemaakt.

Trick 'r Treat

Na de show heb ik een tweede huis gedaan. Dit keer het huis Ash vs the Evil Dead. Gebaseerd op de gelijknamige serie. Gebaseerd op jawel de films van de Evil Dead. Als je deze film nog niet gezien hebt, heb ik één woord. Cultuurbarbaar. ;) Rond twaalf uur hield ik het voor gezien en ben weer richting hotel gegaan. Morgenvroeg staat Tampa Bay op het programma.

1. Diane de Greef:
    26 oktober 2017
    Geen foto van jou in je poncho? Jammer!