Dag 1: Op naar Disney...

28 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Ik werd vanochtend vroeg wakker. Het is even wennen met het tijdverschil maar ik heb gelukkig geen last van jetlag. Na een vroeg ontbijtje bij hotel heb ik mijn spullen gepakt en ben met de auto richting Disney gereden. Ik verblijf die dag ook op Disney gebied. Dat heeft meerdere voordelen. Je hoeft geen parkeergeld te betalen, je hebt gratis vervoer naar alle parken en je krijgt een magic band. Met deze magic band kun je het park in, foto's mee koppelen, en je hotelkamer mee openen. Het was een half uurtje rijden naar het All Star Disney Movie hotel.

DSC04883

Bij het inchecken kreeg ik mijn magicband. Maar mijn kamer was nog niet gereed. Ik heb mijn koffer daar achtergelaten, mijn magic band om gedaan en de bus gepakt richting Animal Kingdom. 1 van de 6 Disney parken op het landgoed van Disney.

Animal Kingdom

In Animal Kingdom is er net een nieuw gebied geopend gemaakt Pandora. Van de gelijknamige film van James Cameron. Het de opening van het park loopt iedereen gelijk door naar Pandora.

Pandora

Ik heb daar gelijk mijn eerste attractie gedaan. Flight of Passage. Een fantastische 3D attractie. Ik kon gelijk doorlopen maar toen ik terug buiten kwam was de wachtrij iets gegroeid. De wachttijd bedraagt nu ineens 180 minuten.

Mount Everest

Disney's Animal Kingdom is het eerste pretpark binnen de Walt Disney Company, wat opgebouwd is rondom het idee van een dierentuin, naar een idee van Walt Disney zelf.

Gorilla zonder mist

Dankzij de vele uitbreidingen op attractiegebied is het park echter niet meer met een dierentuin te vergelijken. Na een aantal attracties verder en het verkennen van het prachtige park was het tijd om naar het hotel te gaan. De koffer stond al netjes in de kamer bij aankomst. Nadat ik de koelkast gevuld heb was het tijd om naar het volgende park te gaan. Tja... als je er toch bent. Disney Hollywood Studios.

AT-AT  Tower of Terror

Het park heeft een groot Star Wars gehalte, met als hoogtepunt de Hollywood Tower of Terror en als klapper op die avond de Star Wars: A Galactic Spectacular. Beelden van Star Wars geprojecteerd op het gebouw gecombineerd met de muziek, lasers, vuur en vuurwerk. Een mooie afsluiter van een mooie Disney dag.

1. Diane de Greef:
    26 oktober 2017
    Volgens mij heb je daar de hele dag met een glimlach van oor tot oor rondgelopen!