Dag 4: GAMEDAY GO BUCS!

1 oktober 2017 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Gameday!!! Vandaag staat helemaal in het teken van American Football. Mijn favoriete American Football team is de Tampa Bay Buccaneers. Daar ben ik al zo'n kleine 20 jaar fan van. En als je dan toch van plan bent om naar Florida te gaan dan moet je toch ook een keer een wedstrijd bezoeken van je favoriete team. Het stadion van de Bucs is het Raymond James stadium. En die ligt een paar honderd meters van mijn huidige hotel. De Buccaneers spelen om 4 uur locale tijd hun tweede thuiswedstrijd tegen de New York Giants. De wedstrijd is stijf uitverkocht vandaag. Een groot aantal Giants fan zijn op deze wedstrijd afgekomen. In het hotel bevinden zich op dit moment namelijk ook een hoop Giants fans. Dat maakt het alleen maar gezellig. Rond een 13:00 uur ben ik richting het stadion gelopen. Het was prachtig weer en geen wolkje in de lucht. Een goede 30 graden in je bakkus. Eenmaal aangekomen zijn er al duizenden fans aanwezig. En dit is 3 uur voor de wedstrijd begint. De Amerikanen doen hier namelijk aan tailgating. Tail...wattus?? Tailgating is bedoeld als warming-up voor de wedstrijd. Voor de fans welteverstaan. Het is een feestje op de parkeerplaats van het stadion, waar fans samen komen om te eten, drinken en praten met mede-fans van het andere team. Hierbij wordt de achterklep van de toch al grote Amerikaanse auto’s open gezet, en de laad ruimte gebruikt als stoel/tafel/bar/barbecue. Deze ruimte wordt ook wel de ‘tailgate’ van de auto genoemd, vandaar de term. Op deze vriendschappelijke bijeenkomst wordt het meegebrachte eten gedeeld en een woorden gewisseld met fans van de tegenstander. Dit zou je in Europa nooit tegenkomen in het voetbal. Als je in Nederland al een ajax-shirt aan hebt in Rotterdam dan ben je niet veilig. Dat is hier gelukkig heel anders. Het was dan ook prachtig te zien hoe deze fans met elkaar omgaan. Muziek hier, overal BBQ's en iedereen heeft een shirt aan van zijn of haar favoriete team.

Tailgating

Om het stadion staan ook sponsoren die gratis goodies weggeven zoals t-shirts, handdoekjes en andere spulletjes. En als Nederlander en Bucs fan kan ik dat niet laten liggen. Dan was het tijd om het stadion binnen te gaan. Het Raymond James Stadium is een onoverdekt stadion met 65.890 zitplaatsen.

Raymond James Stadium

Eerst maar eens even het stadion verkennen en het bekende piratenschip van de Bucs. Vanuit het schip hoor je kanonschoten als er gescoord wordt.

Pirate Ship  Pirate Ship

Pirate Ship

Nog 3 kwartier te gaan. Tijd om mijn plek op te gaan zoeken. Vak 340, rij M en stoel 6.

stoel

Hoog in de tweede ring maar een fantastisch overzicht van het spel.

Raymond James Stadium

De tegenstander vanavond zijn de New York Giants. Ze zijn al 8 keer wereldkampioen geworden en zijn zeer geliefd over het hele land. De sterren die daar nu spelen zijn toch wel Odell Beckham, Jr., Brandon Marshall en natuurlijk Eli Manning. Ik dat veel lezers nog nooit van deze namen gehoord hebben. Behalve Nick Bosvelt natuurlijk. ;) Na het volkslied is het tijd voor de toss. The Bucs wint toss en de Giants mogen beginnen.

De wedstrijd staat op het punt te beginnen als de hemel openbreekt en een wolkbreuk het stadion inclusief de fans tot hun ondergoed zeike nat maakt. Ach ja shit happens. De Bucs beginnen zeer goed aan de wedstrijd, na 2 touchdowns en een gemiste fieldgoal staan de Bucs voor met 13-0. De Giants komen terug op 3-13 door een fieldgoal en Touchdown. Net voor rust scoren de Bucs nog een Fieldgoal en dat brengt de ruststand tot 16-10. In de 3e kwart scoren de Giants een Touchdown waardoor ze op een 16-17 voorsprong komen.

Tampa Bay Buccaneers vs New York Giants

In het 4e kwart komen de Bucs weer op een voorsprong dankzij een Touchdown. In plaats van de bal tussen de palen te schieten voor een extra punt kiezen ze ervoor voor een two-punt conversion. Oftewel nog een Touchdown scoren. Maar dit mislukt waardoor het 22-17 blijft. Met nog 4 minuten op de klok moeten ze ervoor zorgen om geen Touchdown tegen te krijgen. Maar met nog 3,22 minuten op de klok scoren de Giants een Touchdown waardoor de stand 23-22 wordt. Maar de Giants willen de voorsprong uitbreiden met een Two-point conversion. Maar deze wordt gelukkig niet gescoord waardoor er nog een kans bestaat voor de overwinning. Maar dan moet er wel gescoord worden.

Tampa Bay Buccaneers vs New York Giants

De laatste 2 minuten van de wedstrijd waren niet normaal spannend. De Bucs kwamen steeds dichter bij de Endzone van Giants maar de klok bleef maar doortikken. Mt nog 4 seconden op de klok ligt de bal perfect om tussen de palen getrapt te worden. Kicker Falk moet het doen. Hij heeft die wedstrijd al 3 Fieldgoals gemist. Dus ach no Pressure... De bal ligt stil, de bal vliegt richting de palen, hij raakt de binnenkant van de paal en BAM! FIELDGOAL BUCS!! De wedstrijd is gelijk ten einde. De Tampa Bay Buccaneers winnen met 25-23 van de New York Giants.

Eindstand

Wat een wedstrijd en wat een mooie sport. Voor de liefhebbers heb ik hier een link naar de samenvatting staan. Klik hier!  Na de wedstrijd verlaat iedereen weer rustig het stadion en keert iedereen terug naar huis. En ik loop met een grote glimlach op mijn gezicht naar mijn hotel toe. Morgen staat er een Disney weekje op het programma. Dus spreek jullie morgen wel weer. GO BUCS!

1. Hugo:
    2 oktober 2017
    Hey DisneyDude, dat was een lekker relaxte dag zo te lezen.

Mooi spannende opbouw van je wedstrijdverslag, hehe :)
  2. Gerrit:
    2 oktober 2017
    Ik kijk nu al uit naar de Disney verslagen, want het leest erg prettig......
  3. Nick:
    2 oktober 2017
    Ik was al jaloers toen ik hoorde dat je naar de Bucs ging. Nu ik de foto's van het tailgaten en wedstrijd zie helemaal! Heb de wedstrijd een klein beetje gevolgd... op TV haha
  4. Petra:
    2 oktober 2017
    Leuk Tes! Eli is toch het broertje van quarterback Peyton Manning??
  5. Willem Tesselaar:
    2 oktober 2017
    Prachtig verhaal en een schitterend slot en ook nog winnen , kan niet mooier , veel plezier bij Disney
  6. Els:
    2 oktober 2017
    Jouw vakantie is nu al geslaagd zo te lezen!
  7. Jeannette:
    4 oktober 2017
    Wat grappig zo'n eind weg en dan toch te kunnen volgen wat je zoal meemaakt. Heel veel plezier nog.
    Jeannette
  8. Diane de Greef: