Dag 8: Epcot en Disney Springs

5 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan om naar het laatste park te gaan wat ik nog niet gehad heb! Epcot. Misschien toch wel het minst populair park van alle parken. Maar goed je wilt het toch zien. Eenmaal aangekomen begon het te regenen. Ik had toevallig al op de buienradar gekeken en het voorspelt niet veel goeds vandaag. Epcot kun je onderverdelen in twee gebieden. De attracties zoals soarin en test track en de world show case. Eerst maar even wat attractie doen. Eerst heb ik Soarin gedaan. Living with the land en als afsluiter Test Track.

Epcot

Maar om eerlijk te zijn is Epcot qua attractie niet echt spectaculair. Dan maar even een kijkje nemen bij world show case. Heel toevallig is er deze maand ook het food and wine festival. Misschien eerst even uitleggen wat de world show case is. Om het meer van Epcot heen hebben ze alle specialiteiten en bezienswaardigheden van een allerlei landen tentoon gesteld staan. Van Mexico tot aan Duitsland. Alles komt wel voorbij. Ook hebben ze bij elk land de omgeving aangepast naar dat desbetreffende land.

World Showcase

Maar tijdens het food and wine festival kun je van elk land kleine gerechten en drankjes proeven en drinken. Ik heb daar een aantal gerechten geprobeerd zoals de cheese soup uit Canada en spinazie feta wraps uit Afrika. Ik ben rond 16:00 weer terug gegaan naar mijn hotel. Even weer opgefrist en rond 18:30 met de bus naar Disney Springs gegaan.

Disney Springs

Disney Springs is het uitgaansgebied binnen Disney. Hier zijn restaurants, winkels en entertainment te vinden. Ik moest nog eten en ik denk ga eens een sportsbar opzoeken. Die avond speelt Tampa Bay namelijk weer maar nu tegen de geregend Superbowl kampioen Tom Brady en zijn mannen. De New England Patriots. En nu hopen dat de wedstrijd ergens uitgezonden wordt. En ja hoor ze hebben een sportbar. Daar heb ik aan de tap gezeten tot de rust. Drankje erbij en daar ook maar gelijk gegeten. Helaas verloren de Bucs die wedstrijd maar dat mag de pret niet drukken. Ben vervolgens terug gegaan naar mijn hotel voor een laatste nachtje Disney.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem Tesselaar:
    6 oktober 2017
    Het ziet er allemaal goed uit en goed verzorgd alleen het weer mag wat beter, maar gelukkig heeft de Graafschap gewonnen,
    Have fun
  2. Martine:
    9 oktober 2017
    Leuk om te lezen, Marcel! Geniet nog van je vakantie.
  3. Rik namens ICT Zozijn:
    9 oktober 2017
    Afgezien van ratjes, muisjes, cheese soup, american footbal en feta wraps uit Africa is de vraag van de gehele ICT afdeling natuurlijk : En Chickies ????
  4. Carina:
    9 oktober 2017
    Wat zie jij weer ontzettend veel, leuk hoor. Ben weer benieuwd naar de volgende dagen met voor jou hopelijk inderdaad meer zon.
  5. Ada Tesselaar:
    9 oktober 2017
    Hey Marcel, how is life ?????
    Is het nog een beetje uit te houden daar in Florida ???
    Waar ben je vandaag ???? En dat is 9 oktober !!!!!
    Heel veel plezier ook op de Everglades!!!
  6. Bionda:
    10 oktober 2017
    Wat heb je al veel gezien en gedaan!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen, heel veel plezier nog!