Reisdag naar Florida

27 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Ondanks al het gezeur met Air Berlin. Wel vliegen, niet vliegen, vliegen tot Miami. Oftewel een hoop onzekerheid. Ik heb daarom gekozen voor de veilige optie. Een ticket boeken bij Lufthansa. Nu als beginstation Amsterdam. Vervolgens een overstap via Frankfurt en vanuit daar een rechtstreekse vlucht naar Orlando. Er kan niks mis gaan zou je zeggen. Vroeg opgestaan, 3 uur van te voren op Schiphol. Sta zo'n half uur in de rij als ik eindelijk aan de beurt ben. Krijg ik daar te horen dat de vlucht gecanceld is. Ja hoor heb ik weer. Maar de aardige mevrouw heeft een alternatief gevonden. Van Amsterdam naar Atlanta. Daar overstappen en dan een rechtstreekse vlucht naar Orlando. Ik zeg doen!

Delta

Eenmaal in Atlanta aangekomen is het eerst door de duane komen. Paspoort scannen, foto maken, vingerafdrukken scannen en een korte interview van de duanebeamte. Een hele relaxte kerel die het interview eindigd met de tekst: Welcome back to the states Dude! En toen begon het feest opnieuw. Koffer ophalen, door de beveiliging, schoenen uit, riem af, laptop uit de tas, zakken leeg. Check, Check en Check. Maar goed je hebt een paar van die oude fossielen die niet kunnen lezen, luisteren of het niet willen begrijpen. Met als gevolg dat ik moest rennen voor mijn vlucht. Mijn vlucht DL 177 vertrekt vanaf Gate A4 om 15:55 lokale tijd. Ik kwam om 15:45 aan. Ging zitten en om 17:55 was ik eindelijk om mijn bestemming Orlando. Nou vervolgens weer mijn kofer ophalen. Ik kwam aanlopen en zag mijn fel blauwe koffer al op de band staan. Koffer Check en nu door naar Alamo. Het autoverhuurbedrijf waar ik de komende 3 weken een auto van mag lenen. Het is een donkergrijze hyundai Elantra.

Huurauto

TomTom erin en gaan met die banaan. Even wennen aan de automaat maar dat is binnen 5 minuten aangeleerd. Wou dat ik stiekem een automaat in NL had. Maar ach die Roze Peugeot thuis is natuurlijk ook fijn rijden. Het was 40 minuten rijden naar mijn eerste hotel van de vakantie. De destiny palms hotel maingate west  Kamer 231. Een gigantische met twee gigantische bedden. Koelkast op de kamer, er alles er op en eraan. Ik zag onderweg dat Target er naast zat. Dus nadat ik ben ingecheckd, de auto gepakt, en richting de supermarkt gereden. Daar wat boodschappen gehaald. Zoals flesjes water en frisdrank. Helaas hadden ze hier niet de Animal Crackers. Waarom Animal Crackers? Vraag dat maar aan Henk de Greef ;). Eenmaal weer terug op de hotelkamer ben ik onder de douche gesprongen en daarna die verslag geschreven. Het was een lange reisdag. Vanavond vroeg slapen. Morgenvroeg staat de eerste activiteit alweer te wachten. Disney onveilig maken. Tot morgen!

1. Diane de Greef:
    26 oktober 2017
    Animal crackers? Daar weet ik ook niks van! haha..