Dag 10: Discovery Cove en Orlando Magic

7 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Het was vanochtend heel vroeg opstaan. 6:30 ging de wekker. Vandaag staat het zwemmen met haaien en tropische vissen en roggen op het programma. Discovery Cove is een all-in arrangement vanuit seaworld.

Discovery Cove

Het is een subtropisch zwemparadijs waar je kan zwemmen met dolfijnen, roggen, tropische vissen en nu sinds kort ook met haaien. Ook is het eten en drinken inbegrepen in de prijs. Handdoeken, duikbril, zonnebrandcrème en wetsuits zitten ook bij dezelfde prijs in. Het is niet goedkoop moet ik eerlijk toegeven maar dan heb je echt het gevoel dat je op vakantie bent. En wanneer krijg je nu de kans om te zwemmen met duizenden vissen.

Discovery Cove

Gigantische roggen en jawel nu ook sinds kort met haaien. Mijn shark swim begon pas om 11:30. Ik heb eerst ontbeten. Het is een lopend buffet met genoeg keuze uit warm en koud eten, vers fruit en verse jus. Na het ontbijt is het tijd om te gaan zwemmen om een kluisje op te zoeken.

Discovery Cove

In de totaal prijs zit ook het zwemmen met dolfijnen in het programma. Ik was vroeg dus ik was ook snel aan de beurt. Om 9:00 moest ik mij melden bij een tentje en daar kreeg ik uitleg over wat je wel en niet mag doen. Vervolgens krijg je een half uur lang een sessie met een dolfijn samen met nog 8 mensen. Buiten het aaien van de dolfijn mocht je er ook een stukje mee zwemmen. Vasthouden aan de rugvin en gaan met die banaan. Echt super leuk om te doen. Na het zwemmen met de dolfijnen was het gelijk tijd voor de shark swim. Maar eerst moest ik mij in een wetsuit hijsen. Want bij de shark zwim moet je volledig in pak met handschoenen en waterschoenen. Eenmaal aangekomen wordt je verdeeld in groepjes van 3. Per dag zijn er maar 12 mensen die morgen zwemmen met haaien. De eerste groep gaat snorkelen met de haaien en de tweede groep krijgt een één op één sessie met een zebrahaai. Ik zat in het eerste groepje dus ik mocht gaan snorkelen. Er zaten 5 soorten haaien in het grote aquarium. Black tip sharks, whitetip sharks, Nurse sharks, Zebrashark en een wobbedong. Het was een fantastische ervaring die ik al een tijdje wilde doen. Na het snorkelen was het tijd voor de één op één sessie met een zebrahaai. Een beest van ongeveer 2 meter lang. Er werd uitleg gegeven over dit type, ik mocht hem aaien en mee op de foto. Na de shark swim was het tijd om te eten. Je kon van alles kiezen. Van hamburger tot kip met rijst. En daarbij 4 verschillende soorten toetjes. Niet goed voor mij maar ach je bent op vakantie. Na de lunch was het tijd om de wetsuit om te wisselen voor een vest en te gaan zwemmen met de tropische vissen. Het water is iets kouder dan verwacht maar daar wen je snel aan. Ik heb wat gopro filmpjes gemaakt zodat jullie een idee hebben hoe het in zijn werk gaat. Het was echt fantastisch. Om 16:30 was het tijd om te gaan. Want ik heb in de avond weer een andere activiteit op de planning staan. Ik ben al twee maal bij het honkbal geweest. Bij de NY Yankees en de LA Dodgers. Vorige week ben ik dan eindelijk naar het American Football geweest. En vanavond komt daar een nieuwe echte Amerikaanse sport bij. Basketbal! Orlando Magic tegen Miami Heat.

Orlando Magic

De wedstrijd begon om 19:00 dus moest nog opschieten ook. Maar ik zat op tijd voordat de wedstrijd begon. Het is weer een heel ander sfeertje dan bij het honkbal of American football. Ze maken er altijd een spektakel van. Ook tussen de time-outs. De wedstrijd werd trouwens gewonnen door de Orlando Magic met 93 tegen 90. Na de wedstrijd weer terug gereden naar het hotel en gelijk op bed geploft

1. Willem Tesselaar:
    11 oktober 2017
    Wat een fantastische ervaring moet het zijn geweest , gaaf