Dag 14: Universal, Raket Lancering en HHN

11 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag is het tijd om de parken van Universal Studios te ontdekken. Universal Studios hebben sinds dit jaar 3 parken in Orlando. Dat zijn Universal Studios, Islands of adventures en Volcano Bay. Ik bezoek vandaag alleen de eerste twee. Ik ben begonnen bij Universal Studios. Deze heb ik al een aantal keren bezocht vanwege Halloween Horror Nights maar toen waren lang niet alle attracties open. Ik ben begonnen met de Race through New York by Jimmy Fallon. En natuurlijk de ET ride. Toen heb ik de Hogwarts Express gepakt naar het park Island of Adventures.

Harry Potter

Daar eerst wat gegeten voordat ik het park verkennen. Ik heb nog meerdere dagen in dit park dus heb rustig aan gedaan. De wachtrij van de Jurassic Park ride was mij niet iets te lang af dus ben ik doorgelopen naar Spider-Man. Dat is een 3-D simulatie. Altijd leuk hoor mensen die last hebben van wagenziekte.

Jurassic Park

Rond een uur of half vijf ben ik weer terug gegaan naar Universal Studios want daar begint straks Halloween Horror Nights weer. Maar dit keer ben ik al in het park dus dat scheelt weer gedoe bij de kassa. En je mag al eerder de huizen in. Je wordt in een bepaalde gebied gedropt waar je mag wachten totdat ze alles gereed hebben voor HHN. Sommige huizen gaan al eerder open voordat het officiële evenement begint. Twee huizen kon ik al doen. Hive, een huis vol vampieren en de horrors of Blumhouse, gebaseerd op de films van Insidious, Sinister en the Purge. Daarna ben ik in de rij gaan staan voor toch wel het populairste huis van HHN. Scarecrow the Reaping! Een verlaten boerderij is overgenomen door vogelverschrikkers. Een fantastisch huis vol met props en schrok mij één keer helemaal rot en dat gebeurd niet vaak.

Scarecrow

Toen ik uit het huis liep zie ik ineens iedereen naar de lucht staren. En toe schoot mij ineens te binnen dat er vanavond een raketlancering was. De Space X Falcon 9 werd vanavond afgeschoten. Weer iets kunnen afstrepen van de bucketlist. Raketlancering zien. Check!

Raket Lancering

Nu heb ik bijna alle huizen gehad op één na. The Fallen. Dit huis gaat over de strijd tussen het licht en de duisternis. Ook dit huis mag er wezen. Na The Fallen zag ik dat Ash vs The Evil Dead een wachtrij heeft van 5 minuten. Daar zeg ik geen nee tegen. Vervolgens de legendarische show van Bill en Ted weer eens bezocht. Hij blijft leuk hoe vaak je hem ook ziet na de show vond ik hem mooi geweest voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Hugo:
    12 oktober 2017