Dag 12: Kennedy Space Center

9 oktober 2017 - Kennedy Space Center Visitor Complex, Verenigde Staten

Vanochtend maar weet eens vroeg opgestaan. Er staat een autoritje van een uur naar het oosten op het programma. Naar het oosten?? Waar gaat hij in godsnaam naar toe. Vandaag is het space day. Oftewel Kennedy Space Center!

NASA  Rocket Garden

Ik heb eerst een KSC tour gedaan van 2 uur langs alle hotspots van het terrein zoals de twee lanceerbasis van de Apollo en Spaceshuttle missies en de VAB!

VAB

Het Vehicle Assembly Building (voorheen Vertical Assembly Building), afkorting VAB, is de assemblagehal waarin gedurende enkele decennia Amerikaanse bemande ruimtetuigen op hun draagraket gemonteerd werden. Dit was het geval voor alle vluchten uitgevoerd met Apollo-ruimtecapsules en voor alle shuttlevluchten. Het is het gebouw met de grootste interne volume in één enkele ruimte. Na de Tour was het al weer middag. Aan het einde van de Tour wordt je gedropt bij de Apollo hal. Daar staat een levensechte saturn 5 raket van de Apollo missies.

Saturn V  Saturn V

Een gigantisch gevaarte. Rond 14:00 werd je weer terug gebracht bij het begin punt. Er is zoveel te zien en te doen dat je dit binnen een dag niet allemaal kan zien en doen. Eenmaal weer terug bij het beginpunt heb ik de spaceshuttle Atlantis eens even van dichtbij bekeken.

Atlantis

En toen was het wel weer tijd om richting Orlando te rijden. Ik heb bij universal gegeten bij Bubba Gump. Een restaurant helemaal in de stijl van de film Forrest Gump. Na het eten weer terug gegaan naar het hotel om jullie te voorzien van nieuw leesvoer. De laatste dagen niet veel tijd gehad om dit blog bij te werken dus excuses daarvoor. Morgen weer een nieuw verhaal in het Florida avontuur.