Dag 19: Volcano Bay

16 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Het was een kort nachtje maar dat is niet erg wat douchen is niet nodig vanochtend. Om 9:00 ontbeten, mijn zwemspullen gepakt en de shuttle gepakt richting Universal Citywalk. Daar stond de volgende bus te wachten om mijn naar Volcano Bay te brengen. Volcano wat?? Volcano Bay is een gloednieuw waterpark van Universal Studios, en het derde pretpark op het landgoed.

Volcano Bay

Dus vandaag lekker relaxen in het water. In het midden van het park stond een gigantisch vulkaan. In de vulkaan zijn weer glijbanen verwerkt en een waterachtbaan. Iedereen krijgt bij binnenkomst een soort horloge mee. Een Tapu Tapu noemen ze het hier. Hiermee kun je je kluisje bedienen, je eten mee bestellen en virtueel in de wachtrij staan bij glijbanen. Het systeem werkt heel simpel. Voor de glijbaan staat een kastje waarmee je Tapu Tapu activeert. Vervolgens staat er op je horloge wat de wachttijd is. Zodra de wachttijd verstreken is begint het ding te trillen en kun je de glijbaan of waterachtbaan af. Ik heb er natuurlijk een aantal gedaan. Waaronder de achtbaan en een dropslide vanaf de top van de vulkaan. Je hebt daar een prachtig uitzicht. Je kan Disney, Seaworld en universal zien. Je staat dan met je armen over elkaar en de benen gekruist in een capsule. En dan wordt ineens de bodem onder je vandaan gehaald. Binnen 3 seconden ben je weer beneden.

Volcano Bay

Rond een uur of drie van ik het mooi geweest en ben toen richting Universal gegaan maar weer. De King Kong ride een paar keer gereden en Horror Make-up show gezien. Maar daar is helaas weinig horror aan.

Horror Make-up show

Toen was het wel weer tijd om richting hotel te gaan. Het park sluit om 19:00 dus blijven hangen heeft toch weinig zin. Morgen de laatste volledige dag in Orlando en dan zit de Florida vakantie er weer op helaas.