Dag 13: Everglades Airboat Ride en Gatorland

10 oktober 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag ga ik het wilde gedeelte in van Florida. De Everglades. De Everglades, soms ook wel Florida Everglades genoemd, is een subtropisch moeraslandschap vol met dieren planten en jawel alligators. En Nick dus geen krokodillen.  [😉]

Airboats

Bij de Disney en Universal tickets zaten ook vrijkaarten voor gatorland en een boggy creek airboat Tour. Rond 10:45 was ik bij Boggy Creek. Daar kun je met zo’n airboat, een soort van hovercraft over het water heen scheuren.

Airboat

De rit duurt een half uur en ik stond ingepland voor de rit van 11:40. En toen was het tijd om te vertrekken. Met een airboat over het water heen was wel even lekker. Door de snelheid koel je lekker af. Het was een ritje van ongeveer 40 minuten. Onderweg hebben wij maar liefst 1 alligator te zien.

Gator

Maar dat aantal zal ik die dag nog wel inhalen. Na de airboat was het tijd om weer terug te reizen richting Orlando. Maar onderweg ben ik gestopt bij Gatorland. Ook hiervoor kreeg ik een gratis kaartje. Het is een mini-pretpark met een hoop Alligators. Echt een hoop. Van groot naar klein.

Big Ass Gator

Ook zijn er verschillende shows te zien. Ik heb het Gator Wrestling bekeken.

Gator Wrestling

Rond een uur of 16:00 ben ik terug gereden naar mijn laatste hotel van de Florida trip. De Quality Inn. Dit hotel ligt op een steenworp afstand van Universal Studios af. In de avond lekker relaxed gedaan en bezig geweest met jullie te voorzien van leesvoer. Morgen is het tijd voor Universal Studios. Tot morgen!!!

1. Willem Tesselaar:
    11 oktober 2017
    Wat. Een belevenissen allemaal,,, je kunt er een boek over schrijven, have fun en lekker genieten van je laatste week
  2. Carina:
    12 oktober 2017
    Hoi Marcel, heb je echt die alligator zo dichtbij gefotografeerd? Brrrr.
    Verder mooie foto's hoor, het was natuurlijk heel wat anders dan filmstudio's.
    En een raket zien lanceren .... whow.